Παρασκευή 24 Απριλίου 2015

Ποια είναι η σωστή προετοιμασία των μαθητών για τις εξετάσεις;

Άλλα παιδιά έχουν αρχίσει ήδη την προετοιμασία για τις εξετάσεις του σχολείου και άλλα αρχίζουν τώρα. Σημαντικό είναι να γνωρίζουν ότι είτε πετύχουν είτε όχι, οι γονείς τους δεν παύουν να τα αγαπούν...
 Η ψυχολόγος Χρυσούλα Μαυράκη δίνει συμβουλές για ένα σωστό αλλά και οργανωμένο διάβασμα που θα βοηθήσει το παιδί σου να πετύχει!

Οι εξετάσεις αποτελούν την πιο κρίσιμη περίοδο της χρονιάς για έναν μαθητή. Είναι η στιγμή που θα βρεθεί ενώπιος ενωπίω με την επίδοσή του καθ' όλη την σχολική χρονιά και θα κριθεί ο βαθμός της ύλη που διδάχθηκε.

Αν ο μαθητής είχε προσπαθήσει και ήταν συνεπής κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς, οι εξετάσεις θα του δημιουργούν λιγότερη ένταση, λιγότερο άγχος και θα χρειαστεί λιγότερη προσπάθεια. Αν πάλι άφησε την χρονιά να περάσει με ελλιπές διάβασμα, με ανύπαρκτη παρακολούθηση στην τάξη ουσιαστικά και χωρίς μεγάλο κόπο και μεγάλη προσπάθεια, τα πράγματα θα είναι πιο δύσκολα.

Επειδή όμως τον πόλεμο τον χάνουμε μόνο όταν τον εγκαταλείψουμε και τις μάχες θα πρέπει να τις δίνουμε και να προσπαθούμε να τις κερδίσουμε, οι μαθητές μπορούν αυτή τη στιγμή να κάνουν μία δυναμική προσπάθεια και σωστό διάβασμα έτσι ώστε να τα καταφέρουν στις εξετάσεις, είτε για να περάσουν την τάξη, είτε για να πετύχουν τις πανελλήνιες.

Το σωστό διάβασμα πρέπει να είναι οργανωμένο! Συμβουλές...

1.Θα πρέπει να υπάρχει ιδιαίτερος χώρος για την μελέτη που να μπορεί ο μαθητής απερίσπαστος να μελετήσει, χωρίς να διακόπτεται από εξωτερικά ερεθίσματα.

2.Να είναι οργανωμένο το τραπέζι με όλα τα απαραίτητα, χωρίς να χρειάζεται να σηκώνεται και να διακόπτει διαρκώς.

3.Θα πρέπει να υπάρχει χρόνος χαλάρωσης, ανάπαυσης αλλά και ψυχαγωγίας γιατί δεν μπορεί ένα παιδί να μελετάει όλη τη μέρα χωρίς να ξεκουράζεται και χωρίς να επαναφορτίζει τις μπαταρίες του.

4.Θα πρέπει η διατροφή και ο ύπνος να είναι ιδιαίτερα προσεγμένα γιατί η φυσική κατάσταση έχει πολύ σπουδαίο ρόλο στην απόδοση του μαθητή και στην μεγιστοποίηση του αποτελέσματος της μελέτης.

5.Μέσα στην οργάνωση της μελέτης ο μαθητής πρέπει να ιεραρχήσει τα θέματα και τα μαθήματα που χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή. Θα πρέπει να μεγιστοποιήσει την γνώση του στα μαθήματα που είναι δυνατός και όχι να τα αφήσει στην άκρη και να προσπαθήσει μέσα σε λίγο χρόνο να καλύψει κενά και αδυναμίες ετών.
Αν δηλαδή για παράδειγμα μπορεί να πάρει 20 σε μερικά μαθήματα όπου ήδη έχει 17 και 18, είναι προτιμότερο να ρίξει το βάρος του στα μαθήματα που θα του ανεβάσουν τον γενικό μέσο όρο, παρά να προσπαθήσει να μάθει μαθηματικά μέσα σε 10 μέρες τα οποία ουδέποτε μέχρι τώρα είχε καταφέρει.

6.Τέλος, τον πιο σημαντικό ρόλο στην επιτυχία στις εξετάσεις τον παίζει η καλή ψυχολογική κατάσταση. Στα παιδιά θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι οι εξετάσεις είναι απλά ο έλεγχος του ποσοστού της γνώσης που έχουν αφομοιώσει. Δεν είναι ο βαθμός αυτοσκοπός, η αγάπη και η αποδοχή από την πλευρά των γονιών δεν έχει να κάνει με την επίδοση και την επιτυχία του παιδιού, με άλλα λόγια το παιδί το αγαπάμε είτε πάρει 20 είτε πάρει

8.Αυτό που πρέπει να ξέρει το παιδί είναι ότι δίνει τις εξετάσεις για να δει και το ίδιο τι έχει καταφέρει και να μπορέσει στο μέλλον να βελτιώσει την επίδοσή του και να διορθώσει τα λάθη και τις αδυναμίες του!




tlife

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου