Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου 2016

Πώς έγιναν 2.000 υπάλληλοι καθηγητές ΑΕΙ σε μια νύχτα

Εντάσσονται εντός εξαμήνου σε βαθμίδες ΔΕΠ, στον αέρα ο προγραμματισμός - Το θέμα έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στους πανεπιστημιακούς κύκλους
Αιφνιδιαστικά με ρύθμιση που προώθησε στη Βουλή το υπουργείο Παιδείας δίνει τη δυνατότητα ένταξης στο διδακτικό προσωπικό των Πανεπιστημίων σε καθηγητές Εφαρμογών ΤΕΙ και λέκτορες.

Το θέμα έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στους πανεπιστημιακούς κύκλους καθώς η ένταξη σε βαθμίδες Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού μέλη των κατηγοριών Εργαστηριακού Προσωπικού (ΕΕΠ και ΕΔΙΠ) που υπηρετούν στα Πανεπιστήμια θα αλλάξει τον “χάρτη” των Ιδρυμάτων αλλά και τον έως τώρα προγραμματισμό τους.

Η διάταξη αφορα σε περίπου 2000 άτομα και αναφέρει: “Για τους Καθηγητές Εφαρμογών που κατέχουν προσωποπαγή θέση κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, εξακολουθεί να ισχύει η δυνατότητα μετατροπής της προσωποπαγούς θέσης που κατέχουν σε τακτική θέση Επίκουρου Καθηγητή “.

2. Η διαδικασία μονιμοποίησης των Λεκτόρων που υπέβαλαν αίτηση μετά τη δημοσίευση του ν. 4386/2016 (Α ́ 83) και πριν την έναρξη εφαρμογής του ν. 4405/2016 (Α ́ 129) ολοκληρώνεται σύμφωνα με τις ισχύουσες κατά τη δημοσίευση του ν. 4386/2016 (Α ́ 83) διατάξεις. Σε περίπτωση μονιμοποίησής τους δύνανται να υποβάλλουν αίτηση εξέλιξης στη βαθμίδα του επί θητεία Επίκουρου Καθηγητή σύμφωνα με τις ισχύουσες κατά το χρόνο της αίτησης διατάξεις. Τα μέλη Ε.Ε.Π. και Ε.ΔΙ.Π. των Α.Ε.Ι. τα οποία: (α) υπηρετούν τουλάχιστον στη β ́ βαθμίδα της αντίστοιχης κατηγορίας τους σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις και (β) πληρούν τις προϋποθέσεις εκλογής στη βαθμίδα του Λέκτορα σύμφωνα με το άρθρο 14 του ν. 1268/1982 (Α ́ 87), όπως αυτό ίσχυε κατά τη δημοσίευση του ν. 4009/2011 (Α ́ 195), έχουν δικαίωμα να ζητήσουν την ένταξή τους σε μόνιμη προσωποπαγή θέση Λέκτορα, μετά από κρίση, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Οι υποψήφιοι υποβάλλουν αίτηση στη γραμματεία του οικείου ή άλλου Τμήματος με συναφές γνωστικό αντικείμενο, του οικείου ή άλλου Α.Ε.Ι.. Η διαδικασία κρίσης ολοκληρώνεται εντός εξαμή- νου από την ημερομηνία της αίτησης. Σε περίπτωση θετικής κρίσης το υπηρεσιακό τους καθεστώς και οι δυνατότητες περαιτέρω εξέλιξης των ενταχθέντων καθορίζονται από τα ισχύοντα για τους υπηρετούντες μόνιμους Λέκτορες. Η ένταξη στις προσωποπαγείς θέσεις μόνιμου Λέκτορα ολοκληρώνεται με τη δημοσίευση της σχετικής πράξης του Πρύτανη στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Σε περίπτωση αρνητικής κρίσης, ο υποψήφιος διατηρεί τη θέση στην οποία κατείχε, δύναται δε να υποβάλει εκ νέου αίτηση για ένταξη σε προσωποπαγή θέση μόνιμου Λέκτορα μετά την παρέλευση τουλάχιστον δύο (2) ετών από την προηγούμενη αρνητική κρίση.

3.«Το ποσοστό της κατηγορίας αυτής των καθηγητών δεν μπορεί να υπερβαίνει το 5% των καθηγητών της Σχολής κάθε ακαδημαϊκό έτος».


Σχετικά με τη νέα διάταξη ο τομεάρχης παιδείας του Ποταμιού Γ. Μαυρωτάς , με δήλωσή του τονίζει τα εξής:

"Με πονηρό τρόπο, δηλαδή με εμβόλιμη «νομοτεχνική βελτίωση» (25 γραμμών!) σε άσχετο άρθρο ήδη κατατεθείσας εκπρόθεσμης τροπολογίας, πέρασε από τη Βουλή στο χθεσινό νομοσχέδιο για τις «Ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση εκπαίδευση και διαπολιτισμική εκπαίδευση κι άλλες διατάξεις» μια διάταξη που είχαμε «αποκρούσει» τον περασμένο Μάιο.

Αφορούσε στην ένταξη σε προσωποπαγείς θέσεις μελών Δ.Ε.Π. (χωρίς ανοικτή πρόσκληση) των υπηρετούντων ως Ε.Ε.Π. και Ε.Δ.Ι.Π. στα Α.Ε.Ι. Μάλιστα τότε, η Αναπληρώτρια Υπουργός κα. Αναγνωστοπούλου είχε συμφωνήσει και απέσυρε τη συγκεκριμένη τροπολογία, η οποία θα ανέτρεπε πλήρως τον προγραμματισμό των Πανεπιστημίων. Ένα θέμα που ασφαλώς χρειάζεται διάλογο και συμμετοχή των εμπλεκόμενων φορέων και όχι να περνάει «εν κρυπτώ και παραβύστω».

Ο βουλευτής του Ποταμιού αναφέρει ότι ο κ. Νίκος Φίλης την επανέφερε χθες, Τετάρτη, «ως "νομοτεχνική βελτίωση" της τελευταίας στιγμής σε εκπρόθεσμη τροπολογία και περιέγραψε παραπλανητικά το περιεχόμενό της στην Ολομέλεια (από τα πρακτικά τα λόγια του: "Η δεύτερη (νομοτεχνική) αφορά τη γνωστή ρύθμιση -μπήκε σε παλαιότερες συνεδριάσεις το θέμα- για τους καθηγητές, τους υπηρετούντες λέκτορες των ΑΕΙ και τους καθηγητές εφαρμογών των ΤΕΙ, δηλαδή το θέμα των ΕΔΙΠ, που δίνουμε μια λύση". Συνεπώς, είτε δεν ήξερε τι περιείχε, είτε ήξερε και σκοπίμως το έκρυψε».





Πρώτο Θέμα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου